06 juli 2007

Lancia Footwear 'Sabelt'

LanciaSabelt
Deze trendy Lancia-schoen is het eerste product van een samenwerking tussen Lancia en Sabelt.

De Lancia-schoen by Sabelt is geïnspireerd door het rallyverleden van beide merken. Dit wordt benadrukt door de kleurstelling van de schoen. De kalfslederen schoen wordt uitsluitend geleverd in het klassieke Lancia blauw, met op de hiel de felle kleuren van het succesvolle Lancia Martini Racing Team, dat in de ’80 & ‘90’er jaren werd gesponsord door Sabelt.

23 juni 2007

MomoDesign 'Lancia Y Sport'

 070619_L_YpsilonSportMomoDesign_01_1024

070619_L_YpsilonSportMomoDesign_07_1024
De eerste Lancia voorzien van het nieuwe logo: Lancia Y Sport MomoDesign.

Deze nieuwe variant van de Ypsilon heet dan wel Sport maar de 150 pk van de concept zijn er helaas iets minder geworden. Er is namelijk keuze uit een 1.4 benzine met 95 pk en een (nieuwe) 1.3 MultiJet met maar liefst 105 pk.

De Ypsilon Sport by MomoDesign is te herkennen aan het matgrijze dak en buitenspiegels, de rest van de auto kan in het zwart, grijs, wit, geel en natuurlijk oranje. 
 

14 juni 2007

Spyshots: Lancia Musa 2008

lanciamusa_01_big
lanciamusa_03_big
lanciamusa_04_big
De eerste duidelijke foto's van de Lancia Musa facelift. De belangrijkste wijzigingen zitten in de vernieuwde bumpers, achterlichten en de hertekende achterklep. De achterkant is duidelijk voorzien van een nieuw familietrekje: net als bij de Delta 2008 een diep doorgetrokken achterruit. Deze nieuwe versie staat vanaf november in de showrooms.

11 mei 2007

Lancia Delta HPE 2008: 'Live'

Delta1
De Lancia Delta HPE 'live' op een of andere parking.

20 maart 2007

Lancia Fulvia: Eindelijk??

Fulvia-06
In 2003 veroverde Lancia de harten van vele autoliefhebbers door een schitterende 'Lancia Fulvia concept' te tonen. Daarna werd het angstig stil rond Lancia’s coupé: af en toe doken enkel wat geruchten op over het wel al dan niet op de markt brengen van deze prachtige wagen.

Nu melden diverse autosites dat op de autoshow van Frankfurt, in de herfst van 2007, Lancia een productieversie zal tonen. De styling zou overigens wel aangepakt zijn: de 'Fulvia concept' uit 2003 was nog behoorlijk retro, terwijl de productieversie veel moderner zal ogen. Ook is het niet duidelijk of het een coupé of een cabrio versie zal zijn, hier spreken de diverse bronnen elkaar tegen...afwachten dus.

lancia_fulvia_front1
lancia_fulvia_rear
lancia_fulvia.int

b91f

1011

 

08 maart 2007

Nieuw Lancia Logo

lancia 2007 logo
Tijdens het autosalon van Geneve 2007 is het nieuwe Lancia logo voorgesteld. Het werd ontworpen door het reclamebureau Robilant Associati en het Lancia Styling Centre.

Het nieuwe logo bevestigt Lancia’s traditie middels twee elementen: de kleur blauw, dat als sinds 1911 in het logo verwerkt is, en het schild dat in 1929 werd toegevoegd en dat nu ‘up to date’ is gebracht. De belangrijkste veranderingen betreffen het stuurwiel -dat nu een grafisch symbool is geworden- en de vier spaken die nu als twee punten zijn afgebeeld. Deze spelen een belangrijke rol omdat ze de aandacht vestigen op het Lancia logo.

Een voorbode voor een reeks nieuwe modellen?

02 maart 2007

Q-Music

Op vrijdag 23 februari werd de grootste Q-actie ooit, bekend gemaakt door Sven Ornelis. Q-Music zal dan ook in maart elke dag een Lancia Y weg geven, in totaal 31 wagens (de eerste wagens zijn reeds de deur uit). Nooit werd er zo een waardevolle prijzenpot ingezet door deze radiozender. In het verleden kon men er al een auto, huis, zwembad, reis...winnen, maar 31 auto's nog nooit. De totale prijzenpot, plus de hele reclamecampagne die erbij hoort, heeft dan ook een prijskaartje van 1.100.000 euro. Dit bedrag heeft Lancia Belgie er voor over om een maand lang in de belangstelling te staan. Het is dan ook een enorm budget en ook in 'autoland' een uitzonderlijk hoog bedrag voor een reclamecampagne. Van een reclamestunt gesproken! 

Y-Q

 

20 februari 2007

Lancia Food Lounge

foodlounge 1 
De Lancia Food Lounge by Pannigacci slaagt erin een trendy en unieke Italiaanse sfeer op te roepen in Antwerpen. Het concept bestaat eruit een keuze te maken uit het aanbod van verschillende Pannigacci; een originele en typisch Noord-Italiaanse broodlekkernij. De warme Pannigacci worden à volonté geserveerd en de gasten kunnen ze vervolgens zelf en naar eigen smaak garneren.

De Lancia Food Lounge by Pannigacci biedt hiernaast ook nog overheerlijke pasta’s en kraakverse salades aan. Op de drankenkaart vindt de bezoeker een selectie van Italiaanse wijnen en waters. Lancia-rijders die hun autosleutel laten zien, worden extra verwend tijdens het aperitiefmoment.

De stijl is… zo Lancia!

De architect Frederik Schiemsky integreert op een subtiele manier de typische Lancia stijlkenmerken in het interieur. Een interieur dat perfect de sfeer en emoties van het mytische merk weergeeft. Het gebruik van hoogwaardige materialen zoals hout en Alcantara en de verschillende kleine maar leuke Lancia-details maken van elk bezoek een unieke ervaring. De Lancia Food Lounge; een restaurant dat een streling is voor de smaakpapillen én voor het oog.

Praktische informatie

Lancia Food Lounge by Pannigacci
Molenstraat 67 - 2018 Antwerpen
Tel.: 03 259 25 35 – Fax: 03 216 00 65

E-mail: info@lanciafoodlounge.com
Website: www.lanciafoodlounge.com

foodlounge logo

 

03 februari 2007

Lancia: Logo's

logos
Een overzicht van de Lancia logo's.

23 september 2006

Lancia Delta HPE 2008

Delta2007front
Delta2007rear
De langverwacht Lancia Delta HPE is geïnspireerd op de sportieve, praktische en elegante Lancia Beta HPE die in de tweede helft van de jaren 70 Lancia’s antwoord was op een sportieve en praktische hatchback (shooting break).

Lancia’s nieuwste creatie biedt comfort, reisgemak en is verzekerd van veel interieurruimte. De concept is 4,5 meter lang, 1,8 meter breed, 1,5 meter hoog en is rank en sportief om te zien. Na onder andere de Fulvia, de Beta HPE, de Prisma, de Dedra en de Lybra is dit Lancia’s nieuwste toonbeeld van een middenklasser.

Het eerste dat opvalt, is de styling van de auto; het overhangende dak, de grote achterruit en de chromen grille; een moderne interpretatie van Lancia’s klassieke grille uit de jaren vijftig. De chromen randen rondom versterken het vele glas en geven de auto een extra sportieve tint.

Het tweede punt is dat de Delta HPE Concept veel ruimte biedt aan zowel bestuurder als passagiers. Dankzij zijn wielbasis van 2.700 mm is er uitzonderlijk veel binnenruimte. Passagiers ervaren de ruimte, het comfort en de luxe als die van een limousine.

De derde troef is het comfort van de auto. Tijdens het rijden is het opvallend stil in de auto. Het geluidabsorberende (zonne-)dak is hiervoor mede verantwoordelijk. Van op het stuur te bedienen Bose Hi-Fi tot automatische dualzone climate control, alles is aanwezig. Comfort betekent ook veel bagageruimte. De Delta HPE Concept heeft meer dan 400 liter bagageruimte, maar dat is dankzij de verschuifbare achterbank te veranderen. Verder veel techniek en luxe zoals ‘Blue&Me®’. Dit technische hoogstandje is tot stand gekomen door samenwerking tussen Microsoft en FIAT Auto. Blue&Me® biedt de mogelijkheid om met een mobiele telefoon voorzien van Bluetooth® handsfree te kunnen bellen. Tevens is het mogelijk om digitale muziekbestanden via een aangesloten memory stick te beluisteren. Nieuw is de SMS-reader, hiermee is het mogelijk om het Blue&Me® systeem een SMS te laten voorlezen. De SMS hoeft dus niet meer op het scherm van de telefoon afgelezen te worden. Dit verhoogt uiteraard de verkeersveiligheid, omdat men de aandacht op de weg kan houden.

Een andere kwaliteit van Lancia is het design van het interieur. De Delta HPE Concept maakt hier geen uitzondering op. Lancia’s style centrum is er verantwoordelijk voor en het interieur lijkt eerder op een lounge dan op een binnenkant van een auto.

De vijfde, aan het design van het interieur gekoppelde waarde, is het gebruik van de beste, verfijnde materialen. Dit maakt de auto niet alleen mooier, hij voelt letterlijk ook prettiger aan door de fijne en zachte materialen zoals hout, chroom, alcantara en leer.

Tot slot is de Delta HPE Concept ontworpen voor zowel diesel- als benzinemotoren die allemaal voorzien zijn van een turbo en gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak of een gerobotiseerde transmissie. De vermogens lopen uiteen van 120 tot meer dan 200 pk.