05 september 2010

Fimfestival Venetië 2010

67.jpg
67-1.jpg
67-3.jpg
67-4.jpg
67-5.jpg
Voor het vijfde jaar op rij is Lancia de hoofdsponsor van het Internationale Filmfestival van Venetië. Deze 67° editie vindt plaats van 1 tot 11 september van dit jaar.

Lancia zal de festivalorganisatoren ook voorzien van Lancia Delta’s in een speciale “Hard Black”-uitvoering voor het evenement (de Lancia Delta “Hard Black” is het allereerste seriemodel met een exclusief zwartglanzend dak en matzwart koetswerk). Deze prestigieuze vlaggenschepen, met de Leeuw van Venetië, de Italiaanse vlag en het logo van het Filmfestival op de flanken, zijn het toppunt van Italiaanse elegantie en zijn de perfecte keuze om prominenten en filmsterren van en naar het Lido en de rode loper te brengen.

Na het succes van de vorige edities zal het Lancia Café ook dit jaar aanwezig zijn in Venetië. Het Café is een beroemde ontmoetingsplaats op het terras van Hotel Excelsior op het Lido. In dit exclusieve, maar verwelkomende kader kunnen de hoofdrolspelers van het festival elkaar ontmoeten in een geraffineerde en toch ontspannende sfeer. Het Lancia Café is ook de ideale locatie voor de media om persoonlijke interviews te houden met nieuwe talenten, producenten, regisseurs en acteurs. Tijdens het festival zullen in het Lancia Café evenementen en vergaderingen worden georganiseerd door Lancia, maar ook door productiehuizen, toonaangevende magazines en filminstituten.

Door het 67ste Internationale Filmfestival van Venetië te sponsoren haalt Lancia zijn banden met de filmwereld nog nauwer aan. Dat die banden al erg nauw zijn, blijkt uit het optreden van Lancia’s in bekende films en uit de steun van Lancia aan de belangrijkste, meest klassevolle, stijlvolle en internationale filmfestivals ter wereld sinds 2006. Men mag ook niet vergeten dat de Lancia Delta sinds 2008 de officiële auto van de meest prestigieuze filmfestivals ter wereld is, dat hij in originele reclamespots met Richard Gere optrad en een baanbrekende hoofdrol speelde in de film “Angels & Demons”.

25 augustus 2010

New Stratos (5)

NS11.jpg
De New Stratos in de windtunnel bij Pininfarina.

24 augustus 2010

New Stratos (4)

NS08.jpg
NS09.jpg
NSint.jpg
NSint2.jpg
Nog enkele detailfoto's van het New Stratos project.

 

New Stratos (3)

NS05.jpg
NS06.jpg
NS07.jpg
De New Stratos en de 'Original' Stratos samen op de foto.

 

23 augustus 2010

New Stratos (2)

NS01.jpg
NS02.jpg
NS03.jpg

NS04.jpg
Ondanks er slechts één exemplaar geproduceerd zal worden, toch enkele klinkende namen bij dit project:
Ferrari voorziet de New Stratos van een V8 motor, Pininfarina is verantwoordelijk voor de productie en Jason Castriota en in een later stadium Luca Borgogno zijn verantwoordelijk voor het design.
Jammer dat de bezielers van dit project (Michael Stoschet en Christian Hrabalek) niet meer exemplaren voorzien...

 

New Stratos

NS.jpg
NS-testdrive.jpg
New Stratos is de definitieve naam voor het 'One-Off' project van Michael Stoschek en Christian Hrabalek (Fenomenon). Voorlopig ziet het er dus naar uit dat slechts één exemplaar beschikbaar zal zijn. De officiële voorstelling, op het Franse Paul Ricard Circuit, is voor november 2010 voorzien. Precies 40 jaar na de voorstelling van de oorspronkelijke Stratos komt er dan toch een vervolg op deze succes story.

 

03 augustus 2010

Lancia Stratos comeback?

Stratos1.JPG
Stratos2.JPG
Totaal onverwacht duiken er spyshots op van een Lancia Stratos. De beelden werden genomen in Balocco, het testcircuit van de Fiat Group, exact 40 jaar na de voorstelling van het Stratos Bertone Prototype in Turijn. Helaas zou het gaan om een privaat project, een uniek exemplaar dus, voor een rijke klant. Volgens geruchten zou het een ontwerp van Pininfarina zijn op een Ferrari F430 onderstel.

30 juli 2010

Lancia Phedra of Chrysler Voyager? (3)

Phedra Voyager Restyling.jpg
Een eerste spyshot van de Chrysler Voyager facelift die, in de loop van 2011, de Lancia Phedra zal vervangen.

26 juli 2010

Lancia Delta Crash

deltacrash

Af en toe moet er een Lancia Delta sneuvelen voor het goede doel, maar het resultaat van deze crashtest was dan ook niet slecht: 5 sterren voor de veiligheid van de inzittenden, de veiligheid van de kinderen kreeg 3 sterren en de voetgangersveiligheid werd met 2 sterren beoordeeld.

deltacrash2

04 juli 2010

Een Lancia Thesis opvolger?

Thesis-300C
Volgens de ene bron gewoon een Photoshop, maar volgens Auto.it is dit de Lancia versie van de Chrysler 300C. Deze, tot Lancia gefacelifte, 300C zou volgens de Italiaanse autosite op korte termijn in Europa op de markt komen. Voorlopig zou het enkel de Sedan versie zijn, over het lot van de Touring is nog niets vermeld. Onder de motorkap is er een V6 3.6L benzine met 300PK en een 3.0L turbo-diesel goed voor 230PK.